
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και της ενότητας των Περσικών πολέμων, οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης μελέτησαν τη μάχη του Μαραθώνα. Μέσα από video, σχεδιαγράμματα και παραθέματα παρουσιάστηκε η στρατηγική που βοήθησε τους Αθηναίους και τους Πλαταιείς να κερδίσουν τη μάχη εναντίον των Περσών, παρόλο που οι αντίπαλοι είχαν το αριθμητικό πλεονέκτημα. Στη συνέχεια τα παιδιά απεικόνισαν αρχικά σε χαρτί τις φάσεις της πολεμικής αναμέτρησης και ύστερα, αξιοποιώντας τα σετ Lego Creative Brick Box του Σχολείου, αναπαράστησαν σε τρισδιάστατη απεικόνιση το πεδίο της μάχης και τις κινήσεις των αντίπαλων στρατευμάτων. Το μάθημα έτσι έγινε βιωματικό και οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν σε ομάδες και αξιοποίησαν τις γνώσεις που είχαν αποκομίσει, ώστε να παρουσιάσουν έναν σύγχρονο, τρισδιάστατο και διαδραστικό χάρτη με Lego που μετατρέπει την εμπειρία της μάχης σε ένα αξέχαστο ταξίδι στον χρόνο.
Παράλληλα οι μαθητές/τριες στο μάθημα της Ιστορίας ολοκλήρωσαν ένα lapbook που αφορούσε την πολιτειακή και κοινωνική οργάνωση Αθήνας και Σπάρτης, τις μεταρρυθμίσεις Σόλωνα και Κλεισθένη, αλλά και την εξέλιξη των πολιτευμάτων στην αρχαϊκή εποχή. Με αυτό το πολύ χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο κατασκευάστηκε από τα παιδιά ένας οδηγός των δύο πόλεων-κρατών, Αθήνας και Σπάρτης, και έγιναν συγκρίσεις του τρόπου διακυβέρνησης, αλλά και της δομής που είχε η κάθε κοινωνία.