Στα εργαστήρια Εικαστικών του Σχολείου μας ξεδιπλώνουμε το ταλέντο μας και δημιουργούμε με χρώματα, υλικά, φαντασία και μεράκι! Μια εικόνα χίλιες λέξεις… μερικές από τις θεματικές με τις οποίες ασχοληθήκαμε θα σας ταξιδέψουν στον χώρο της τέχνης, στον δικό μας χώρο…
1. Οι όμιλοι ξεκίνησαν…
Στον Όμιλο γλυπτικής/κεραμικής τα παιδιά δημιούργησαν τα πρώτα τους γλυπτά, έπλασαν εξωτικά πουλιά που προσγειώθηκαν στο Σχολείο μας από άλλο τόπο. Έφτιαξαν και το πρώτο τους πλακάκι/σουβέρ για να διακομίσουν μ’ αυτό το σπίτι τους.
2. Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής, όπως και o πόλεμος. Κάποιος κερδίζει και κάποιος χάνει. Η Ε’ τάξη οργάνωσε τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου εμπνευσμένη από το σκάκι. Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και με έμπνευση δημιούργησαν μεγάλα έργα, άσπρα-μαύρα, «τα τετράγωνα της σιωπής», όπως τα ονόμασαν με τα πιόνια να δεσπόζουν.
3. Η γραμμή που ταξιδεύει: ανεβαίνει, κατεβαίνει, στρίβει, δημιουργεί κύκλους και ευθείες. Τα παιδιά με σινική μελάνη δημιούργησαν παράξενα τέρατα και τους έδωσαν το δικό τους χαρακτήρα. Έργα τέχνης από τα χεράκια των παιδιών της Α’ και Β’ τάξης.
4. Η «Πόλη» του Paul Klee είναι ένα έργο που δημιουργήθηκε από το καλλιτέχνη το 1928 με τίτλο «Το κάστρο και ο ήλιος». Ο Klee ζωγράφιζε τα έργα του με κέφι και χαρά, άρχιζε να σχεδιάζει και οι γραμμές γίνονταν σχήματα. «Ένας πίνακας είναι απλώς μια γραμμή που βγήκε για περίπατο» (“A line is a dot that went for a walk”). Τα παιδιά της Γ’ τάξης παρατηρώντας το έργο αναρωτήθηκαν αν πρόκειται για κάστρο ή για μια σειρά από κτίρια. Κάθε παιδί έκανε τη δική του ανάγνωση και χρησιμοποιώντας νερομπογιές δημιούργησε το δικό του μοναδικό έργο.
5. Τα παιδιά της Α’ τάξης εμπνεύστηκαν από τα έργα της Lauren Bruch, μιας αμερικανίδας καλλιτέχνιδας που λατρεύει τις γάτες, γάτες αλλιώτικες με σχήματα, λουλούδια και χρώματα. Δημιούργησαν τις δικές τους γάτες και τις προσωπικές τους συνθέσεις.
6. Δες και εσύ τα χρώματα της ίριδας
Τα παιδιά της Γ΄ τάξης μελέτησαν τα χρώματα της ίριδας, τη σειρά που αυτά έχουν στο ουράνιο τόξο, τα συμπληρωματικά και βασικά χρώματα και δημιούργησαν ένα μάτι με μία δική τους σύνθεση.
7. Τα τετράγωνα στη τέχνη: ψυχρά και θέρμα χρώματα
Τα παιδιά της Α’, Β΄, Γ’ και Δ’ τάξη χώρισαν το χαρτί σε τετράγωνα και να δημιουργήσουν μια σύνθεση με τις δυο κατηγορίες των χρωμάτων τοποθετώντας στο κέντρο κάτι που αγαπούν πολύ.
8. Νεκρή φύση στην τέχνη
Η Γ ‘ και Δ’ τάξη μελέτησε πολλές συνθέσεις καλλιτεχνών και κάθε παιδί δημιούργησε μια δική του σύνθεση νεκρής φύσης: ένα μπολ με φρούτα. «Στήσαμε στο χαρτί μας το μπολ, ανοίξαμε το μέγεθος του σχεδίου και σας το παρουσιάζουμε.»
9. Το καλό και το κακό
Δυο πλάσματα που μάχονται, δύο προσεγγίσεις διαφορετικές. Τα παιδιά της Α’ τάξης έγιναν ζευγάρια και ο ένας με τη βοήθεια του άλλου δημιούργησαν με τα χέρια τους παράξενα πλάσματα δίνοντάς τους μορφή και σχήμα. Αποφάσισαν τα χρώματα και τα χαρακτηριστικά που έχει το καλό και το κακό.
10. Μια πόλη από ψηλά από τους μαθητές του Στ1: Πώς δημιουργούμε όγκους στα σχήματα με οδηγό ένα σημείο. «Με αυτό το έργο φαντάζομαι ότι είμαι αετός και πετώ ψηλά» σχολίασε ένας μαθητής. Γραμμές, χάρακες, σχήματα, χρώματα και το αποτέλεσμα μας εντυπωσίασε.