Το Σχολείο μας, επιδιώκοντας την ολιστική εκπαίδευση των μαθητών/τριών του, έχει σχεδιάσει και εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, το οποίο έχει ως στόχο να διαμορφώσει υπεύθυνους και ενημερωμένους νέους, ικανούς να κάνουν συνειδητά υγιείς επιλογές στη ζωή τους.
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Κάνω ασφαλείς επιλογές», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ Τάξης ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν τον καπνό, τις ουσίες και τις εξαρτήσεις. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, διαδραστικά παιχνίδια, debate και χρήση σεναρίων ανέλυσαν αλήθειες και μύθους για τις εξαρτήσεις. Επιπλέον, συνειδητοποίησαν με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας γάντια, σκούρα γυαλιά και άλλα αντικείμενα, τον τρόπο με τον οποίο οι ουσίες επηρεάζουν βασικές λειτουργίες, όπως τον συντονισμό των κινήσεων τους. Οι δράσεις αυτές τους βοήθησαν να κατανοήσουν εμπράκτως τον τρόπο με τον οποίο το αλκοόλ και οι ουσίες επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και της κίνησης, μεταφέροντας ισχυρά μηνύματα μέσα από την εμπειρία.
Οι βιωματικές δράσεις πλαισιώθηκαν από τη θεατρική παράσταση «Το βατραχάκι που πήδηξε στον βάλτο» από τη θεατρική ομάδα Καρυδότσουφλο. Η παράσταση, βασισμένη στο βιβλίο της πνευμονολόγου Δήμητρας Μπουσίου και ενταγμένη στο πρόγραμμα πρόληψης καπνίσματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας, χρησιμοποίησε τη μέθοδο του μαύρου θεάτρου, για να αποδώσει τους κινδύνους του εθισμού και τις παγίδες των εξαρτήσεων. Τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία του Χάρη, ενός μικρού βατράχου, που, παρασυρόμενος από τις γοητευτικές παγίδες του περιβάλλοντός του, δοκιμάζει τον δρόμο του εθισμού και βιώνει τις συνέπειές του.
Παράλληλα, ενημερώθηκαν από την πνευμονολόγο κ. Παπαδάκη για τις βλαβερές επιπτώσεις του καπνίσματος και του ατμίσματος, αποκτώντας έγκυρη πληροφόρηση για τις επιβλαβείς αυτές συνήθειες.