ΔΕΙΤΕ

Εκπαιδευτική ανταλλαγή με μαθητές από το Bergamo της Ιταλίας (μέρος 2ο)

November 7, 2017

Όταν φύγαμε από το μαγευτικό Bergamo, τον Απρίλιο, όλοι μας, Έλληνες και Ιταλοί, ανυπομονούσαμε να έρθει ο Οκτώβριος, ώστε να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανταλλαγής, αυτή τη φορά στην Ελλάδα.  Οι έξι μήνες πέρασαν πολύ γρήγορα και ήρθε η ώρα να προετοιμαστούμε για την εβδομάδα της φιλοξενίας, από 21 έως 29 Οκτωβρίου. Το Σάββατο 21 Οκτωβρίου, συγκεντρωθήκαμε στο αεροδρόμιο για να υποδεχθούμε τους φίλους μας, από το σχολείο Liceo Scientifico Statale “Lorenzo Mascheroni”.

Bergamo

Χωριστήκαμε ανά οικογένειες, πήγαμε στα σπίτια μας για ξεκούραση και το βράδυ κάναμε την πρώτη βόλτα, στην πλατεία Συντάγματος, για μια πρώτη ξενάγηση στο κέντρο κι ένα παραδοσιακό σουβλάκι. Η βραδιά έκλεισε με υπέροχη θέα, τη φωτισμένη Ακρόπολη.

Τη Δευτέρα και την Τετάρτη, οργανώσαμε προγράμματα στο σχολείο: ξενάγηση, μαθήματα ελληνικής, αγγλικής και ιταλικής γλώσσας, παίξαμε μουσική, διοργανώσαμε αθλητικούς αγώνες και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς, λάβαμε μέρος σε καλλιτεχνικές δημιουργίες και μαγειρέματα, ενώ ανεβάσαμε - μαζί με τους Ιταλούς φίλους μας - μια παράσταση της Αντιγόνης στο Θέατρο, στα νέα ελληνικά, τα αρχαία και τα ιταλικά!

Επισκεφθήκαμε την Επίδαυρο με το μαγευτικό αρχαίο θέατρο και ξεναγηθήκαμε στο Ναύπλιο, περπατήσαμε στον ιερό βράχο της Ακρόπολης και είδαμε τα συναρπαστικά εκθέματα του Μουσείου. Επισκεφθήκαμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Σούνιο, όπου είδαμε το ναό του Ποσειδώνα και απαγγείλαμε τους στίχους του "Επί Ασπαλάθων" του Γ. Σεφέρη, ακριβώς στον τόπο για τον οποίο γράφτηκε!

Bergamo

Κάναμε ωραίες βόλτες, στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, την Κηφισιά, τη Γλυφάδα, μέχρι και την Αίγινα και έφτασε, τελικά, την Κυριακή 29 Οκτωβρίου το πρωί, η στιγμή που κανείς δεν ήθελε να έρθει.

Ο αποχαιρετισμός στο αεροδρόμιο έγινε μέσα σε ένα κλίμα συγκίνησης, ανανεώσαμε όμως το ραντεβού μας και υποσχεθήκαμε να μη χαθούμε.

Λευτέρης Καρτάκης και Αυγή Κατρούγκαλου (Β3)