ΔΕΙΤΕ

Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Πρόγραμμα Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Αγοράς Εργασίας

Η Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Αγοράς Εργασίας λειτουργεί στο Pierce από τον Ιούνιο του 2013. Η υπηρεσία απευθύνεται στους μαθητές της Γ Γυμνασίου και όλων των τάξεων του Λυκείου. Επικεντρώνεται, κατά κύριο λόγο, στην ενίσχυση και ανάπτυξη της ατομικής προσωπικότητας των μαθητών και μαθητριών, λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία ιδιοσυγκρασίας, ταλέντου, δεξιοτήτων, κλίσεων και άλλων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών. Η διάσταση της εξατομικευμένης και ολοκληρωμένης προσέγγισης για κάθε παιδί ξεχωριστά αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά της συγκεκριμένης Συμβουλευτικής. Λαμβάνονται υπόψη όλες οι ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή ή μαθήτριας, προκειμένου να διαμορφωθεί ο κατάλληλος συνδυασμός προσωπικών χαρακτηριστικών και απαιτήσεων ακαδημαϊκού περιβάλλοντος σπουδών αφενός, με την "κουλτούρα" και τις προϋποθέσεις εργασιακών πλαισίων καριέρας και τομέων ειδικότητας, αφετέρου. Η αγορά εργασίας αναλύεται σε όρους συνθηκών στην παγκόσμια οικονομία και μάλιστα σε εκείνους που θα υπερισχύουν, όταν ο νέος ενταχθεί σε αυτήν. Δεν περιορίζεται στα στενά όρια της εθνικής αγοράς, χωρίς βέβαια να την αποκλείει. Επομένως, κάθε μαθητής ή μαθήτρια καθοδηγείται συνεχώς, διαμορφώνοντας ένα προσωπικό "μονοπάτι" καριέρας, το οποίο ταιριάζει στα ατομικά του χαρακτηριστικά, διανοητικά και προσωπικά. Στο πλαίσιο αυτό παρέχονται εναλλακτικές "διαδρομές" ειδικοτήτων, μεταπτυχιακών καθώς και επαγγελματικών προοπτικών προκειμένου οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα επιλογών και διεκδίκησης μιας επιτυχούς πορείας.

Η εφαρμογή της υπηρεσίας Συμβουλευτικής βασίζεται σε ένα οργανωμένο πρόγραμμα ατομικών συναντήσεων με τα παιδιά. Επίσης, προγραμματίζονται συζητήσεις με τους γονείς, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους αλλά και στη μετάβαση από τάξη σε τάξη, με έμφαση στην ενημέρωση και τις συμβουλές ανάπτυξης του δυναμικού και της πορείας των κλίσεων ή της συνολικής/επιμέρους απόδοσης. Στόχος είναι να υποδειχθεί όχι μόνο η κατεύθυνση σπουδών και τα εναλλακτικά "μονοπάτια καριέρας" αλλά και να αναζητηθούν τα ατομικά στοιχεία που προσιδιάζουν σε επαγγελματικά πεδία και εργασιακά περιβάλλοντα.

Η μέθοδος που υιοθετείται είναι απολύτως εξειδικευμένη σε ατομικό επίπεδο και εστιάζει στον συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, με μια πολύπλευρη προσέγγιση. Λαμβάνει υπόψη το είδος και τον τρόπο σκέψης και εσωτερικής επεξεργασίας, π.χ. επαγωγικός, αναλυτικός, αλγοριθμικός τρόπος σκέψης κ.ο.κ. Κατά τη διαδικασία, όλα τα πρόσθετα στοιχεία που αναφαίνονται και αξιολογούνται μέσω prompt test και στοχευμένης συζήτησης, οδηγούν στη διαμόρφωση μιας πλήρους εικόνας, με βάση την οποία αναπτύσσονται οι επιλογές σπουδών και καριέρας. Για τα παιδιά της γ’ Γυμνασίου η προτεραιότητα της Συμβουλευτικής έγκειται κυρίως στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και του προσωπικού τους δυναμικού. Τα παιδιά της Α’ Λυκείου ολοκληρώνουν τη διαδικασία αυτογνωσίας και αυτο-αξιολόγησης, ως προς τις αδυναμίες και τις δυνατότητές τους και προχωρούν στην πληροφόρηση επί του ουσιαστικού περιεχομένου των ακαδημαϊκών σπουδών και πώς αυτό διαφοροποιείται ανά κλάδο εξειδίκευσης. Στο στάδιο αυτό διαμορφώνεται, ειδικότερα για τα παιδιά που στοχεύουν στα Ελληνικά ΑΕΙ, η κατεύθυνση και συχνά τα πεδία εξειδίκευσης, όπως αυτά ορίζονται στις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Στους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ και της Γ’ Λυκείου γίνεται πλέον εκτενής αναφορά στη σύνδεση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών με την αγορά εργασίας, στη μορφή που θα συναντήσουν όταν θα είναι έτοιμοι να εισέλθουν σε αυτή.

Ένας μαθητής ή μια μαθήτρια του Pierce, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας και Αγοράς Εργασίας, είναι σε θέση να γνωρίζει τον εαυτό του/της, με σφαιρική διάσταση αδυναμιών και δυνατοτήτων, δεξιοτήτων και κλίσεων, καθώς και κάθε πτυχή δυναμικού υπό εξέλιξη. Στο πλέγμα αυτό εισέρχεται μια πραγματική και αντικειμενική γνώση του περιεχομένου σπουδών, καθώς και των δυνατοτήτων προσωπικής εξέλιξης σε επαγγελματικούς τομείς. Κομβικό σημείο αποτελεί για την υπηρεσία η ενδυνάμωση των προσωπικών κινήτρων ώστε η αντίστοιχη στοχοθεσία να έχει ρεαλιστική διάσταση και να υποβοηθηθεί, πρακτικά, σε όρους σχολικής απόδοσης. 

Στον παρακάτω σύνδεσμο "Συγκεντρωτικός Πίνακας Σχολών και Τμημάτων" μπορείτε να δείτε τις Σχολές ανά Επιστημονικό Πεδίο και τα Ειδικά μαθήματα (όπου απαιτούνται). Μπορείτε, επίσης, να βρείτε ποια τμήματα ή σχολές ανήκουν σε περισσότερα από ένα Επιστημονικά Πεδία.

Συγκεντρωτικός Πίνακας Σχολών και Τμημάτων

Στους συνδέσμους που ακολουθούν μπορείτε να δείτε την κατάταξη των σχολών και των τμημάτων ανά Επιστημονικό Πεδίο, καθώς και τις Βάσεις του 2016.

1ο Επιστημονικό Πεδίο 2ο Επιστημονικό Πεδίο 3ο Επιστημονικό Πεδίο

4ο Επιστημονικό Πεδίο 5ο Επιστημονικό Πεδίο

Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να ενημερωθείτε για το Εκπαιδευτικό Σύστημα όπως αυτό ισχύει για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α, Β και Γ Λυκείου, το ακαδημαϊκό έτος 2016 - 17.

Στο σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τον Οδηγό Παράλληλων Σπουδών (Parallel Studies), στο Deree, μια ολοκληρωμένη παρουσίαση των δυνατοτήτων που παρέχονται σε φοιτητές των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ να συνδυάσουν τις σπουδές τους στο δημόσιο πανεπιστήμιο με ταυτόχρονη παρακολούθηση μαθημάτων στο Deree. Σκοπός αυτού του συνδυασμού γνωστικών αντικειμένων είναι η απόκτηση minor (υπο-ειδίκευσης) σε κλάδους σπουδών που ενισχύουν τις δυνατότητες για επαγγελματική αποκατάσταση και πρόσβαση σε μεταπτυχιακές σπουδές.

Τέλος, στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να βρείτε τους Οδηγούς Σπουδών ανά Επιστημονικό Πεδίο, με πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα σπουδών κάθε σχολής τα ειδικά μαθήματα και τον αριθμό των εισακτέων.

Οδηγός 1ου Επιστημον. Πεδίου                  Οδηγός 2ου Επιστημον. Πεδίου                 Οδηγός 3ου Επιστημον. Πεδίου

Οδηγός 4ου Επιστημον. Πεδίου                 Οδηγός 5ου Επιστημον. Πεδίου

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στη Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Αγοράς Εργασίας, κ. Άννα Ωρολογά, στο email: aorologa@acg.edu ή στο τηλέφωνο: 210 6009800, εσωτ. 1183.